בחן את עצמך: אימפולסיבי והיפראקטיבי בילדים והתסמינים של ADHD

על פי האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית, כ-8.4 אחוז מהילדים בארצות הברית מושפעים מהפרעות קשב וריכוז. בארץ הנתונים דומים.  בדרך כלל, תסמינים מופיעים לרוב בתקופת בית הספר היסודי כאשר הילד מתקשה להישאר בישיבה לתקופות ממושכות, לעיתים קרובות מפריע בשיעור ע"י פליטת תשובות אימפולסיבית, חווה תסכול או כעס על בני גילו, או מתקשה להישאר בשקט. 

היפראקטיביות ואימפולסיביות הם סימנים נפוצים של הפרעות קשב וריכוז, כולל דיבור מוגזם, תנועה מתמדת, מראה חסר מנוחה ופעולה מבלי להתחשב בהשלכות. כדי לקבל אבחנה, הילד צריך להציג את רוב התסמינים הללו במסגרות שונות.

אם אתם חושדים שילדכם עשוי להראות סימנים של היפראקטיביות ואימפולסיביות, אנא ענו על השאלות הבאות לגבי תסמיני ADHD. שאלון זה נועד לקבוע אם ילדכם מפגין תסמינים דומים לאלו של הפרעת קשב וריכוז (ADHD) – ותת-הסוג האימפולסיבי ההיפראקטיבי בפרט. 

אם אתם עונים "לעיתים קרובות" על חלק ניכר מהשאלות הללו –
שתפו אותי בתוצאות לצורך הערכה קלינית, אבחון וטיפול. 

שאלון: 

  1. המורים מתייחסים לילד שלי כאל סורר או מתריס, כי ההתנהגות האימפולסיבית שלו עלולה לגרום לזה להיראות כאילו לא אכפת להם מחוקי הכיתה.
  • לעתים קרובות מאוד
  • לעתים קרובות
  • לפעמים
  • לעתים רחוקות
  • לעולם לא
  1. הילד שלי לא מבין את המרחב האישי ולעתים קרובות יחדור ל"מרחב האישי" של אנשים אחרים.
  • לעתים קרובות מאוד
  • לעתים קרובות
  • לפעמים
  • לעתים רחוקות
  • לעולם לא
  1. הילד שלי רץ לכל מקום. הוא או היא אף פעם לא הולכים – תמיד נראה שהם ממהרים. הם מטפסים על הספות, רהיטים, קופצים ורצים בבית, גם לאחר שאמרו להם לא לעשות זאת. המורה מעירה על כך שהם רצים במסדרונות בית הספר, דבר שאסור על פי נהלי בית הספר.
  • לעתים קרובות מאוד
  • לעתים קרובות
  • לפעמים
  • לעתים רחוקות
  • לעולם לא
  1. המורה של הילד שלי העירה על כך שהילד שלי קם מהכיסא שלו במהלך השיעור או כשהכיתה עובדת בשקט. הם תמיד צריכים לחדד את העיפרון שלהם, ללכת לשירותים, לשאול שאלות או לסדר 'משהו' בתדירות גבוהה הרבה יותר מאשר שאר הילדים בכיתה.
  • לעתים קרובות מאוד
  • לעתים קרובות
  • לפעמים
  • לעתים רחוקות
  • לעולם לא
  1. הילד שלי לא יכול לשבת בשקט. הוא או היא תמיד מתעסקים, משרבטים, מקישים בעיפרון או מניפים את רגליו – אפילו בסופו של יום ארוך ומייגע כשהמשפחה יושבת בארוחת ערב או מנסה לצפות בשקט בתוכנית טלוויזיה, הילד מקפץ ומשתולל באנרגטיות.
  • לעתים קרובות מאוד
  • לעתים קרובות
  • לפעמים
  • לעתים רחוקות
  • לעולם לא
  1. כאשר המשפחה שלנו משתתפת באירוע שבו עלינו לשבת בשקט במשך תקופה ממושכת, כמו בית כנסת או קולנוע, הילד שלי מרגיש אי נוחות פיזית וצריך לקום כדי להסתובב.
  • לעתים קרובות מאוד
  • לעתים קרובות
  • לפעמים
  • לעתים רחוקות
  • לעולם לא
  1. הילד שלי מגיב פיזית כאשר ילד אחר מתגרה בו. הוא מהר מאוד צועק ומרים עליו יד כאשר הוא יודע שאסור להם. התגובה היא כמעט מיידית, ולמרות שהוא מרגיש רע לאחר מכן, הוא לכאורה לא מסוגל לשלוט בהתנהגות הזו ברגע זה.
  • לעתים קרובות מאוד
  • לעתים קרובות
  • לפעמים
  • לעתים רחוקות
  • לעולם לא
  1. נראה שהילד שלי לא מבין נורמות חברתיות ומתנהג בצורה לא הולמת במצבים חברתיים, נכנס אל תוך שיחות, עומד קרוב מדי לאחרים, לוקח פריט ממישהו אחר ומסרב להחזיר, או מסתובב בזמן שכולם עומדים או יושבים בשקט.
  • לעתים קרובות מאוד
  • לעתים קרובות
  • לפעמים
  • לעתים רחוקות
  • לעולם לא
  1. הילד שלי מדבר בצורה מוגזמת. הוא או היא לפעמים עוקבים אחריי בבית ומדברים. 
  • לעתים קרובות מאוד
  • לעתים קרובות
  • לפעמים
  • לעתים רחוקות
  • לעולם לא
  1. הילד שלי מתקשה לחכות לתורו. כשמשחקים משחקים, הוא הופכים לחסר סבלנות ועצבני כאשר אחרים מתחלפים בצורה מסודרת.
  • לעתים קרובות מאוד
  • לעתים קרובות
  • לפעמים
  • לעתים רחוקות
  • לעולם לא
  1. הילד שלי מתעסק בדברים מסוכנים, כמו למשל לעלות על העץ הגבוה ביותר, לטפס על הגג, לרכוב על אופניים במהירות מסוכנת, או לרוץ מעבר לרחוב מבלי להסתכל.
  • לעתים קרובות מאוד
  • לעתים קרובות
  • לפעמים
  • לעתים רחוקות
  • לעולם לא
  1. הילד שלי מתקשה לשלוט ברגשות שלו. הם עלולים לכעוס פתאום עד כדי זעם, אבל הזעם הזה יכול לחלוף מהר מאוד – ממש כמו שהוא הופיע ואפילו לא לזכור למה הם כעסו.
  • לעתים קרובות מאוד
  • לעתים קרובות
  • לפעמים
  • לעתים רחוקות
  • לעולם לא
  1. הילד שלי יוצא החוצה ויכול בקלות לדבר עם ילדים אחרים, אבל יש לו מעט מאוד חברים קרובים. הוא או היא שכיף להיות בסביבה אבל לא יכולים להסתפק להיות קשובים לצרכים של האדם האחר.
  • לעתים קרובות מאוד
  • לעתים קרובות
  • לפעמים
  • לעתים רחוקות
  • לעולם לא
  1. כשהילד שלי מתעניין ומתמקד במשהו כמו צפייה בסרט אהוב, הוא או היא מקישים באצבע או משחק עם חפץ בידיים.
  • לעתים קרובות מאוד
  • לעתים קרובות
  • לפעמים
  • לעתים רחוקות
  • לעולם לא
  1. הילד שלי פועל בלי לחשוב, ולרוב מתחרט על מעשיו לאחר שהספיק לחשוב על מה שהם עשו – למשל, לוקח צעצוע של ילד אחר, קופץ על הספה או בכלל אינו מציית לבקשת הוריו. 
  • לעתים קרובות מאוד
  • לעתים קרובות
  • לפעמים
  • לעתים רחוקות
  • לעולם לא

מוזמנים לשתף אותי בתוצאות!

מרפאת באלנס לטיפול בהפרעות קשב וריכוז בניהולה של ד"ר שרון צחורי – רופאת ילדים, מומחית באבחון וטיפול בילדים ומתבגרים המתמודדים עם הפרעת ADHD.

לקביעת פגישת ייעוץ או אבחון הפרעת קשב וריכוז, השאירו פרטים בטופס או פנו אלינו ישירות דרך כפתור הוואטסאפ.

ד"ר שרון צחורי

ד"ר שרון צחורי

רופאת ילדים, מאבחנת ומטפלת ADHD עם ניסיון של 25 שנה,
בעלת מרפאת קשב וריכוז Balance, בגני תקווה

אודות
מרפאה לטיפול ואבחון הפרעות קשב וריכוז, בגני תקווה, בקעת אונו - באלנס - Balance, לוגו

מוזמנים להשאיר את הפרטים שלכם בטופס ואנו ניצור איתכם קשר בהקדם

פוסטים אחרונים

מהתקשורת

ראיון עם ד"ר צחורי - רדיו 102FM

אהבה לADHD - שיחה עם מיכל צפיר

ראיון עם ד"ר צחורי - רדיו 103FM

הכי טוב של כולנו עם ADHD - שיחה עם מעיין אדם

רשתות חברתיות