תחומי התמחות

ד״ר שרון צחורי
אבחון הפרעות קשב וריכוז, וטיפול ADHD הוליסטי אצל ילדים ומתבגרים
ניצן פלג חן
מדריכת הורים ויועצת שינה בשיטה המבוססת על הפסיכולוגיה החיובית.
ד״ר נחום כץ
פסיכיאטריה מבוגרים: הפרעות חרדה, מצב רוח, אוטיזם והפרעות קשב.
אז מה עושים?

קבלו הכוונה בכמה צעדים פשוטים:

צעד 1

הזמינו ייעוץ ואבחון הפרעות קשב וריכוז ADHD ילדים ומתבגרים

לתיאום תור במרפאה צרו קשר 24/7 בוואטסאפ
צעד 2

קבלו תוכנית טיפול בהפרעת קשב וריכוז המותאמת לילדכם

חובה עלינו לבדוק, לאבחן, לטפל, להסביר ולהיות קשובים דרך הסתכלות הוליסטית מלאה.
צעד 3

נתחיל בעבודה משותפת

אני מאמינה שבייעוץ שלי, ודרך עבודה משותפת שלנו – נוכל ליצור רוגע ואיזון.
חשוב לדעת

שאלות נפוצות

הפרעת קשב וריכוז היא תופעה שאין לה טיפול אחד ויחיד שנכון לכל המקרים,
אלא להיפך: כל מקרה לגופו, על פי המאפיינים של האדם או הילד עם ההפרעה, התסמינים שלו וסביבתו.
לכן, טיפול ב-ADHD עשוי לכלול שילוב של מספר טיפולים שונים, כל אחד בהיבט אחר: טיפול התנהגותי, טיפול רגשי, מיינדפולנס, טיפול באמצעי עזר כגון אייפד, משחקים, וכמובן הטיפול התרופתי. שינוי בתפריט התזונתי, ופעילות גופנית מסייעים בצמצום הסימפטומים.

ADHD היא הפרעה ביולוגית, דורשת את ההתייחסות שלנו לילד ולמה שקורה לו בסביבה.
כדי לא להמשיך התדרדרות במערכות יחסים, משפחה, חברים ובית ספר, כדי ליצור סביבה תומכת, כזו שהדימוי העצמי והערכה עצמית לא יפגעו.
בספרות, ובחיים יש יותר חרדות, יותר תחושה של כישלון, ובעיקר פגיעה בחברויות ובתקשורת עם העולם.
חשוב לאבחן, לטפל ולהתייחס.

חלק משמעותי באבחון והערכה, הינו מילוי הטפסים. הטפסים עבור אבחון הפרעות קשב וריכוז נמצאים בעמוד שאלונים.
יש למלא את הטפסים בתשומת לב, זה חשוב לאבחון.
את הטפסים אראה טרם המפגש. ניפגש, נשוחח, ולאחר מכן יבוצע אבחון קשב וריכוז לילד או מתבגר.
אני אייעץ לכם ההורים, והפתרונות יהיו משותפים.
לאחר המפגש ייצא מכתב מסכם. את המכתב ניתן להגיש לב"ס במידת הצורך.

10 התסמינים המובילים לאבחון שגוי של ADHD

בשנים האחרונות הפכה הפרעת הקשב והריכוז להפרעה מוכרת, נראה שאין כמעט הורה או מטפל שאינו מעלה את האפשרות לתופעה. אך במקרים רבים הילד אינו סובל כלל וכלל מהפרעת קשב וריכוז אלא מבעיה אחרת וללא אבחון מדוייק הטיפול יהיה שגוי.

במרפאת באלנס המנוהלת על ידי ד"ר שרון צחורי תוכלו לקבל אבחון הפרעת קשב וריכוז ע"י צוות מומחים מיומן כדי להבין מה הטיפול הנכון ביותר עבור הילד.

בואו נסקור את עשרת התסמינים המובילים לאבחון ADHD שגוי ומה ניתן לעשות בנידון.

הפרעת קשב, אוטיזם או חרדה?

תסמינים להפרעת קשב וריכוז יכולים לעיתים להיות מאד מבלבלים משום שגם לאוטיזם בתפקוד גבוה ולמקרים של חרדה יכולים להופיע אותם התסמינים בדיוק, ועל מנת לעשות סדר בדברים רצוי שנבחן את התסמינים הנפוצים ביותר שנחשדים מיד כהפרעת קשב וריכוז ועלולים להוביל את המטפל להגיע אל אבחון ADHD שגוי.

להלן התסמינים הנפוצים ביותר המופעים באחוזים ניכרים גם בהפרעת קשב וריכוז וגם בקרב ילדים הסובלים מאוטיזם, חרדה חברתית או חרדה אחרת:

1. קושי לישון, התעוררויות תכופות ועירות לילה – ילדים אשר מתעוררים פעמים רבות במשך הלילה, מתקשים לישון שינה רצופה או הולכים לישון מאוחר מאד.
  2. פעלתנות יתר – הילד קופץ, רץ, מתרוצץ ואינו מסוגל לשבת במקום אחד לזמן רב.
  3. מצבי רוח משתנים – בלי סיבה נראית לעין, נראה שהאיזון הרגשי של הילד סובל ממזג אויר גרוע, התפרצויות זעם בלתי מוסברות, התקפי בכי, תגובות קיצוניות ועוד.
  4. לקויות שונות בזכרון העבודה – זכרון העבודה שלנו הוא זכרון לטווח קצר, אם איננו מסוגלים להיזכר מה אכלנו לארוחת בוקר או מה למדנו למבחן רק לפני שעה, יכול מאד להיות שיש לנו לקות מסויימת בזכרון העבודה.
  5. התנהגות אימפולסיבית – ריבים שמתלקחים במהירות, מעשים שנעשים בלי מחשבה, התנהגות של 'קודם נעשה אחר כך נחשוב' וחוסר תכנון מראש.
  6. קושי להתמיד ולסיים משימות – שיעורי בית שנמרחים שעות, משימות שנדחות לרגע האחרון, דחיינות, שיכחת משימות, קושי עצום לבצע משימות שנתפסות כ'משעממות' או המנעות מוחלטת מהן.
  7. קשיים בארגון – אובדן חפצים, שכחת חפצים, קושי לארגן את הדרוש לקראת משימה.
  8. קשיים חברתיים – קושי ליצור קשרים חברתיים משמעותיים, אימפולסיביות, שתלטנות או המנעות מקשרים.
  9. התנהגות מעוררת ביקורת בגן, בבית הספר או במסגרות חינוכיות אחרות – בעיות משמעות, חוצפה, קושי בקבלת סמכות, הפרעות והצקות.
  10. דיכאון וחרדה – החרדה יכולה ללבוש פנים של חרדה חברתית אך לא רק, דיכאון יכול להופיע כחלק מדימוי עצמי נמוך, ערך עצמי נמוך ודאגה מפני העתיד.

מה קורה במקרה ואבחון הפרעת קשב וריכוז למעשה היה שגוי?

בעקרון, כל טיפול הוא מצויין ועדיף על חוסר טיפול. אם הילד סובל מאחד מהקשיים שלעיל וקיבל מענה לאחד או יותר מהם, הרי שהוא בוודאי זכה לראות שיפור והתקדמות. הבעיה מתחילה כשמתייחסים לילד כסובל רק מ'הפרעת קשב וריכוז' ומציעים לו טיפול בADHD אצל ילדים, מבלי להתחשב בקשייו האחרים, ולכן מפספסים את מכלול הבעיה.

ילד הסובל מאוטיזם, גם בתפקוד גבוה מאד, צריך לקבל הדרכה וליווי באספקטים רבים בחייו הקשורים לפיענוח מצבים חברתיים, רגישויות שונות ועוד, ילד הסובל מחרדה ולכן נוהג בפעלתנות יתר, אינו נרדם בלילות ומתקשה בארגון, צריך לקבל טיפול שהולם את החרדה ולהפחית את הלחץ והמתח שהוא נמצא בו. זו הסיבה מדוע כה חשוב לבחון תסמינים להפרעת קשב וריכוז בזהירות ולחשוב על אופציות נוספות.

אם זה לא הפרעת קשב וריכוז, אז מה זה?

כמובן שכל ילד נבחן לגופו, וכל ילד הינו עולם ומלואו, ולא ניתן למצוא ילד זהה לחלוטין לילד אחר. מעברים חדים בחיים כגון מעבר דירה, שינוי בהרכב המשפחתי, אירוע טראומטי ועוד יכולים להוליד דפוסי התנהגות המזכירים תסמינים להפרעת קשב וריכוז ולהוביל לאבחון ADHD שגוי, אך אם החשוד העיקרי יורד מן הפרק, ייבחנו גורמים כגון אוטיזם, חרדה חברתית, וגורמים רבים נוספים אשר עלולים להציג תסמינים דומים. כמובן שרק מטפל מוסמך יוכל לקבוע מהו האבחון המדוייק של מצב הילד.

באלנס – מרפאת קשב וריכוז

מרפאת באלנס המנוהלת על ידי ד"ר שרון צחורי וממוקמת בגני תקווה מציעה טיפול בADHD אצל ילדים ומתבגרים, אבחונים מקצועיים כגון אבחון הפרעת קשב וריכוז וטיפול הוליסטי תומך על ידי צוות מיומן ומנוסה על מנת לאבחן במדויק את מצבו של הילד ועל מנת להתאים את הטיפול המיטבי ביותר.

אבחון נכון הוא המפתח להצלחת הטיפול, וכאשר מכלול הקשיים של הילד מטופלים, הוא יפיק תועלת רבה יותר מן הטיפול וירכוש כלים משמעותיים להצלחה בחיים.

לאבחון – צרו קשר עכשיו:

בוואטסאפ – כאן