ניהול זמן אצל ילדי ADHD

הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים משפיעות על היבטים רבים בחייהם – כולל תפיסת הזמן שלהם ויכולות ניהול הזמן שלהם. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כל מה שצריך לדעת על ניהול זמן אצל ילדי ADHD.

מהו ניהול זמן (אצל האדם הממוצע)

ניהול זמן מתייחס לתהליך הארגון והתכנון של כמות הזמן המושקעת בפעילויות ספציפיות. ניהול זמן כולל הגדרת יעדים, תיעדוף משימות וניצול יעיל של הזמן על מנת להשיג תוצאות רצויות. ניהול זמן יעיל כרוך ביכולת לקיים תפקודים ניהוליים, מודעות ותשומת לב לכמה זמן מושקע במשימות שונות, זיהוי הסחות דעת ודחיינות, ושימוש בכלים ואסטרטגיות שיעזרו להישאר במסלול.

מדוע הזמן חומק בין האצבעות לאנשים עם ADHD

אנשים עם ADD או ADHD מתקשים בניהול זמן מכיוון שההפרעה משפיעה על יכולתם להתמקד, לתעדף משימות ולשלוט בהתנהגות אימפולסיבית כמו שכל מי שעבר אבחון הפרעת קשב וריכוז יודע.

חשוב לציין שלמרות שניהול זמן יכול להיות אתגר עבור אנשים עם הפרעות קשב וריכוז, זה לא בלתי אפשרי. על פי ד"ר שרון צחורי, עם האסטרטגיות, הכלים והתמיכה הנכונים – ניהול זמן הוא אפשרי לגמרי.

האם ילדים עם ADHD מתקשים יותר ממבוגרים בניהול זמן

הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים גורמות לכך שיהיה להם קשה יותר עם ניהול זמן – אפילו יותר ממבוגרים עם ADHD.  תפיסת ה"זמן" אצל ילדי ADHD היא שונה, כפי שתפיסת הזמן אצל ילדים באופן כללי היא שונה מתפיסת המונח "זמן" אצל מבוגרים.

ילדים עם הפרעות קשב וריכוז עלולים להיאבק במיומנויות ארגוניות, התמקדות לפרקי זמן ממושכים ושליטה בהתנהגות אימפולסיבית. אתגרים אלו יכולים להקשות עליהם לנהל את זמנם ביעילות ולהשלים משימות בזמן.

4 פתרונות לניהול זמן לאנשים עם הפרעות קשב וריכוז

אז כפי שכבר הבנו, אם יש לך או לילד שלך ADD או ADHD, מלאכת ניהול הזמן יכולה להיות מאתגרת. לכן אספנו בשבילכם ארבע אסטרטגיות שיעזרו בניהול הזמן שלכם – גם אם יש לכם הפרעות קשב וריכוז:

1.    השתמשו באפליקציות יומן

רשמו את המשימות והמועדים שלך באפליקציות יומן, למשל Google Calendar. אתם יכולים גם להשתמש באפליקציות תכנון כמו Evernote או ברשימת מטלות פשוטה בפתקים של הפלאפון. זה יעזור לכם לתעדף משימות ולא להתפזר.

2.    הגדירו מטרות קטנות וניתנות להשגה

פירוק של משימות גדולות יותר לצעדים קטנים יותר יעזור לכם להתמקד. יחד עם זאת, חשוב לשים לב שאתם לא מפרקים את המשימה הגדולה ליותר משימות קטנות בצורה שתגרום לכם לתחושת הצפה.

3.    הימנעו מהסחות דעת

נסו למזער את הסחות הדעת בזמן העבודה על המשימות שלכם. כבו את הטלפון, או שתשימו על מצב 'נא לא להפריע'. מדיה חברתית יכולה להיות הסחת דעת משמעותית, וכדאי להימנע ממנה ככל הניתן.

4.    השתמשו בטיימר

הגדירו את הטיימר לפרק זמן מסוים והתמקדו רק במשימה אחת עד שהטיימר מצלצל. ככה תוכלו "להישאר על המסלול", לא להתפזר אבל גם לא להקדיש את כל היום למשימה אחת. לא מעט אנשי ADHD מדווחים ששימוש בטיימר גם עזר להם לצמצם את הדחיינות שלהם.

לסיכום

אם יש לכם ADD או ADHD, חשוב לעבוד עם הרופא או המטפל שלכם כדי לפתח תוכנית טיפול מותאמת אישית שמתאימה לכם.

ד"ר שרון צחורי

ד"ר שרון צחורי

רופאת ילדים, מאבחנת ומטפלת ADHD עם ניסיון של 25 שנה,
בעלת מרפאת קשב וריכוז Balance, בגני תקווה

אודות
מרפאה לטיפול ואבחון הפרעות קשב וריכוז, בגני תקווה, בקעת אונו - באלנס - Balance, לוגו

מוזמנים להשאיר את הפרטים שלכם בטופס ואנו ניצור איתכם קשר בהקדם

פוסטים אחרונים

מהתקשורת

ראיון עם ד"ר צחורי - רדיו 102FM

אהבה לADHD - שיחה עם מיכל צפיר

ראיון עם ד"ר צחורי - רדיו 103FM

הכי טוב של כולנו עם ADHD - שיחה עם מעיין אדם

רשתות חברתיות