העלאת ביטחון עצמי נמוך

לכל אחד מאיתנו יש הערכה או חוסר הערכה כלפי עצמו: בחינת מראה, התנהלות, התנהגות, הישגים והצלחות. כאשר מדובר בילדים קיימת חשיבות גדולה לסייע להם להצליח ולהעריך את עצמם כבר מגיל צעיר על מנת שיגדלו להיות מבוגרים בעלי ביטחון עצמי גבוה. ביטחון עצמי חשוב מאוד גם אצל ילדים וגם אצל מבוגרים בכדי שיוכלו להשיג את המטרות שלהם, לנסות מבלי לפחד להיכשל, ולא להרגיש שהם כישלון אם לא הצליחו אלא להמשיך לנסות.

למה חשוב שיהיה לנו ביטחון עצמי גבוה?

ביטחון עצמי גבוה נותן לנו תחושה של מסוגלות, ולכן אנחנו מנסים ולרוב גם מצליחים או מנסים שוב. כאשר לאדם יש ביטחון עצמי גבוה הוא יכול להצליח בתחומים שונים בחייו, לעמוד על שלו אל מול אחרית, לקחת סיכונים מחושבים והחלטות חשובות שהן אפילו קשות לקבל וגם להתגבר על מצבים שליליים ולהמשיך הלאה.

כאשר לאדם אין ביטחון עצמי ויש לו הערכה עצמית נמוכה, הוא יתנהל ויתנהג בדיוק ההיפך במעגל אינסופי, הוא לא יזום דברים לא במישור העסקי ולא במישור החברי והרומנטי, הוא לא יעז לעמוד על דעתו אל מול אחרים, לא יתנסה מהפחד שזה לא יצליח, לא ייקח סיכונים והרבה מאוד פעמים פשוט ידרוך במקום. כאשר ערך עצמי נמוך מנהל אותנו אנחנו אפילו לא מנסים בכדי לא להיכשל כאשר יש סיכוי גבוה מאוד שננסה ונצליח.

חשוב לבנות, לשפר ולפתח ביטחון עצמי גבוה, כבר אצל ילדים.

איך לבנות, לשפר ולפתח ביטחון עצמי גבוה, במיוחד אצל ילדים עם הפרעת קשב וריכוז?

במצב רגיל ואידיאלי ילדים מנסים וחלק מהפעמים הם מצליחים וחווים תחושה של הצלחה וחלק מהפעמים הם מפסידים. כאשר הם מפסידים או נכשלים צריך ללמד אותם להתמודד בצורה נכונה עם ההפסד או הכישלון  וכמובן להתנסות שוב. חיזוק היכולות שלהם, האמונה בהם והעידוד הם אלה שיגרמו להם להאמין שהם מסוגלים ולצבור את האומץ לנסות שוב.

אצל ילדים עם הפרעות קשב וריכוז המצב מעט יותר רגיש שכן הם מראש חווים יותר קשיים ביחס לשאר החברים שלהם ולרמת ההתפתחות שלהם. לכן העידוד והתמיכה חשובים עד מאוד.

חשוב לעודד ולתמוך

בכדי לעודד ילדים ולהעלות אצלם את הערך העצמי ולייצר ביטחון עצמי והערכה עצמית גבוהה בהתאם, יש להניע אותם להצלחה והשלב הראשון הוא להאמין בהם. ככל שאתם תאמינו בהם הם ירצו להוכיח שאתם צודקים, תחילה בשבילכם ולאחר מכן בשביל עצמם ובכך לא ימנעו מעצמם לבצע פעולות מסוימות אך ורק מהפחד שייכשלו.

עודדו אותם לנסות, תמכו בהם גם אם הם מצליחים וגם אם לא, והסבירו להם כיצד להתנהג ולהתנהל בכל סיטואציה. מתן כלים להתמודדות עם הצלחה וכלים לקבלת כישלון יסייעו להם להתחזק ולהאמין בעצמם וכך ירצו לנסות שוב ולחוות יותר הצלחות.

לאבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז אני מזמינה אתכם לצור קשר עם במרפאת באלנס

ד"ר שרון צחורי

ד"ר שרון צחורי

רופאת ילדים, מאבחנת ומטפלת ADHD עם ניסיון של 25 שנה,
בעלת מרפאת קשב וריכוז Balance, בגני תקווה

אודות
מרפאה לטיפול ואבחון הפרעות קשב וריכוז, קרית אונו - באלנס - Balance, לוגו

מוזמנים להשאיר את הפרטים שלכם בטופס ואנו ניצור איתכם קשר בהקדם

פוסטים אחרונים

מהתקשורת

ראיון עם ד"ר צחורי - רדיו 102FM

אהבה לADHD - שיחה עם מיכל צפיר

ראיון עם ד"ר צחורי - רדיו 103FM

הכי טוב של כולנו עם ADHD - שיחה עם מעיין אדם

רשתות חברתיות