טיפולים מקובלים בהפרעות קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז היא תופעה שאין לה טיפול אחד ויחיד שנכון לכל המקרים, אלא להיפך: כל מקרה לגופו, על פי המאפיינים של האדם או הילד עם ההפרעה, התסמינים שלו וסביבתו.

לכן, טיפול ב-ADHD עשוי לכלול שילוב של מספר טיפולים שונים, כל אחד בהיבט אחר.

הטיפולים השונים המקובלים להפרעות קשב וריכוז

  • טיפול פסיכו-חינוכי או פסיכו-סוציאלי: גישה טיפולית המתמקדת במתן מידע על ההפרעה ואופני הביטוי השונים שלה. הרעיון בבסיס הגישה הוא שככל שאדם יידע טוב יותר לזהות את דפוסי ההתנהגות הבעייתיים שלו, כך יקל עליו לנסות להכחיד אותם; ובמקביל ככל שהסביבה תדע יותר על ההפרעה, כך יקל עליה לקבל אותה ואת האדם המתמודד עימה.
  • טיפול התנהגותי: עשוי לסייע במקרה שבו הפרעת הקשב והריכוז מובילה ליצירת אופני התנהגות בעייתיים המקשים, למשל, על ביצוע מטלות שגרתיות.
  • טיפול רגשי: עשוי לסייע לאדם או לילד עם הפרעת קשב וריכוז להתמודד עם חוויות שליליות שנוצרות בעקבות ADHD, עם דימוי עצמי נמוך, רגשות תסכול וכדומה.
  • טיפול באמצעי עזר: גישה שמנסה לעקוף את הפרעת הקשב והריכוז באמצעות שימוש בטכנולוגיה, כגון אייפד, מחשב נייד וכדומה.
  • מיינדפולנס: מן המחקרים עולה כי מדיטציה בשיטת מיינדפולנס (MoM) משפיעה בצורה חיובית על ההתנהגות ועל המוח, ומגבירה את הריכוז של ילדים ומבוגרים עם ADHD. 
  • נוירופידבק: שיטת טיפול המלמדת את האדם לשלוט באופן עצמאי על פעילות מסוימת במוחו. בפרט עבור אנשים עם ADHD, טיפולי נוירופידבק להפרעת קשב וריכוז למעשה מאמנים את המוח בהתאמה אישית, וכל אחד לומד כיצד להתמודד עם הקשיים שלו. 
  • טיפול תרופתי: הואיל ולהפרעות קשב וריכוז יש בסיס ביולוגי, הרי שטיפול תרופתי יכול במקרים רבים לסייע לצמצם את תסמיני ההפרעה. התרופות הידועות ביותר בישראל הן ריטלין וקונצרטה, ויש גם סוגים נוספים של תרופות (הניתנות רק לאחר אבחון ורק על ידי רופא מטפל). 

טיפולים נוספים:

טיפול בהפרעות קשב וריכוז הוא בדרך כלל רב מערכתי, כלומר כולל שילוב מסוים של הגישות שתוארו לעיל. בנוסף לכך, לעיתים יש צורך בטיפולים נוספים כגון הדרכת הורים, טיפול קבוצתי או טיפול משפחתי. גם שינוי בתפריט התזונתי או פעילות גופנית יכולים לסייע בהפחתת תסמיני ההפרעה.

אני מזמינה אתכם לצור קשר ולבדוק היתכנות לביצוע אבחון הפרעות קשב וריכוז במרפאת באלנס

ד"ר שרון צחורי

ד"ר שרון צחורי

רופאת ילדים, מאבחנת ומטפלת ADHD עם ניסיון של 25 שנה,
בעלת מרפאת קשב וריכוז Balance, בגני תקווה

אודות
מרפאה לטיפול ואבחון הפרעות קשב וריכוז, קרית אונו - באלנס - Balance, לוגו

מוזמנים להשאיר את הפרטים שלכם בטופס ואנו ניצור איתכם קשר בהקדם

פוסטים אחרונים

מהתקשורת

ראיון עם ד"ר צחורי - רדיו 102FM

אהבה לADHD - שיחה עם מיכל צפיר

ראיון עם ד"ר צחורי - רדיו 103FM

הכי טוב של כולנו עם ADHD - שיחה עם מעיין אדם

רשתות חברתיות