למה ילדי קשב וריכוז שונאים ללכת לישון?

מדוע הפרעת קשב מובילה לבעיות שינה?

מוח עם הפרעת קשב וריכוז (ADHD), יחווה רגישות יתר לגירויים חיצוניים ועל אחת כמה וכמה בזמן שבו צריך ללכת לישון; המחשבות מתרוצצות, המסכים מגרים, טיקטוק שעון או קולות אחרים שמפריעים ואפילו צמא, יכול להשאיר את ילדי הקשב ערים עד שעות מאוחרות למדי.

"אני לא יכול לישון!"
"אני צמא!"
"אפשר רק עוד סיפור אחד?"
"אמא, היה לי חלום רע"

כל הורה מפתח לעצמו טקטיקות להרדמת הילדים, אבל אם לילד שלך יש הפרעת קשב וריכוז (ADHD), כניסה לשנת הלילה יכולה להיות אתגר גדול במיוחד, שעלול להשליך על הבריאות.

הסימפטומים של הפרעת הקשב מחמירים את כל מה שמקשה על השינה. ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב וריכוז, הם בעלי רגישות יתר לגירויים חיצוניים והגוף שלהם מגיב לכך ביתר חוזקה, מה שמקשה עליהם "לכבות" את המוח ולהיכנס לשינה.

אז מה עושים?

ראשית, מתייעצים עם הרופא המטפלת, המתמחה בהפרעת הקשב בנוגע לתזמון בו לוקחים את הטיפול התרופתי, על מנת שזה לא יתנגש עם הכניסה לשינה.

שנית, אפשרו היגיינת שינה איכותית – הציבו גבולות בהקשר של מקום וזמן השינה, התחילו את שגרת הערב מוקדם מספיק על מנת להתאים את אורך השינה לגיל הילד. בתוך שגרת הערב שלבו חלק מהנה עבור הילד (סיפור, שיר, שיחה על הדבר הכי טוב שקרה לי היום) – על מנת לייצר הקשר חיובי עבור הילד לזמן בו הולכים לישון.

וכמובן, כבו את כל המכשירים האלקטרוניים כשעתיים לפני הכניסה למיטה – האור הכחול שמופק מהמסכים, משפיע על בלוטת האצטרובל במוח ולמעשה מקטין פיזיולוגית את ייצור המלטונין – ההורמון האחראי על כניסת הגוף לשינה.

אני מזמינה אתכם לפנות למרפאת באלנס ולהתייעץ איתי בנוגע לשגרת ערב נכונה, אורך השינה המומלץ לכל גיל ופתרונות נוספים הקיימים על מנת לשפר לילדכם את השינה.

ניצן פלג חן,
יועצת שינה ומדריכת הורים בהתמחות ADHD.

ד"ר שרון צחורי

ד"ר שרון צחורי

רופאת ילדים, מאבחנת ומטפלת ADHD עם ניסיון של 25 שנה,
בעלת מרפאת קשב וריכוז Balance, בגני תקווה

אודות
מרפאה לטיפול ואבחון הפרעות קשב וריכוז, קרית אונו - באלנס - Balance, לוגו

מוזמנים להשאיר את הפרטים שלכם בטופס ואנו ניצור איתכם קשר בהקדם

פוסטים אחרונים

מהתקשורת

ראיון עם ד"ר צחורי - רדיו 102FM

אהבה לADHD - שיחה עם מיכל צפיר

ראיון עם ד"ר צחורי - רדיו 103FM

הכי טוב של כולנו עם ADHD - שיחה עם מעיין אדם

רשתות חברתיות